Monday, June 8, 2020

BETTERPAD-RAY MOCKUP - The Tower of Shahada Mosque (Masjid Syahadat) Geïnspireerd door Isra 'Mi'raj

"Sorry If There Is A Deficiency / Error In Translation From Indonesian To Related Languages, Because It Only Uses Google Translate"




Het ontwerp van de Syahadat (Shahada) -moskee in het Betterpad-Ray-model (Benteng Terpadu Raya / Great Integrated Fortress/Geweldig Geïntegreerd Fort) heeft een moskeetoren ernaast met zeven verdiepingen. Deze toren wordt ook wel de Shahada-toren genoemd, omdat in deze toren de Lafadz van Allah en Mohammed op de zevende verdieping staat. Terwijl de twee zinnen van de Shahada de erkenning bevatten van het geloof dat er geen god is dan Allah en Mohammed is de Boodschapper van Allah. Deze twee zinnen zijn voorwaarden voor iemand die een niet-moslim was om zich tot de islam te bekeren (Muallaf). De Shahada-moskeetoren heeft functies zoals andere moskeeën met torens in het huidige tijdperk, namelijk de plaats voor luidsprekers van de oproep tot gebed (adzan). De toren is ontworpen om door mensen bezocht te worden en kan als observatieplaats naar de zevende verdieping gaan. Op de bovenste verdieping staan ​​vijf klokken om de verplichte gebedstijden te tonen.
Het Shahada-torenontwerp heeft betekenis over Isra 'Mi'raj, die in Indonesië wordt gevierd op 27 Rajab in het Hijri-jaar. Isra 'Mi'raj-evenementen zijn belangrijke gebeurtenissen die de profeet Mohammed heeft meegemaakt en die bekend moeten zijn bij moslims. Het was tijdens deze gebeurtenis dat de Profeet Mohammed de orders voor moslims ontving om verplichte gebeden uit te voeren van Allah SWT. Moslims moeten de geschiedenis van Isra 'Mi'raj kennen, althans op de hoofdlijnen. Vervolgens zullen we in de Shahada-toren uitleggen hoe de geschiedenis van Isra 'Mi'raj uit authentieke historische bronnen een les is voor moslims. In deze toren waren de besproken evenementen gewijd aan de Mi'raj (opgevoed) ervaren door de profeet Mohammed van Baitul Maqdis tot Sidratul Muntaha.
De betekenis die wordt gezien over het Mi'raj-evenement vanaf de Shahada-toren is dat er zeven verdiepingen zijn die de zeven hemelen markeren. Profeet Mohammed werd door de engel Gabriël vanuit Baitul Maqdis naar de hemel gebracht door Buraq te berijden. Een voor een passeerde hij de hemel, en elke keer dat hij een hemel passeerde, ontmoette hij de profeten. In de eerste hemel (hemel) ontmoette de profeet Mohammed de profeet Adam. Hij wordt ook getoond over de toestand van de hel door de beschermengel van de hel. Vervolgens steeg de profeet Mohammed op naar de tweede hemel. Hij ontmoette de profeet Isa (Jezus), de zoon van Maryam en de profeet Yahya (Johannes). Toen hij in de derde hemel was, ontmoette hij de profeet Yusuf (Joseph). Vervolgens ontmoette hij Profeet Idris in de vierde hemel, Profeet Aaron in de vijfde hemel, Profeet Mozes in de zesde hemel en Profeet Ibrahim (Abraham) in de zevende hemel. Hij zag ook Baitul Makmur en werd door de engel Gabriël gebracht om de hemel binnen te gaan.
De betekenis van lafadz Allah en Mohammed op de zevende verdieping gaat over de profeet Mohammed die Allah ontmoette in de zevende hemel, precies Sidratul Muntaha. Lafadz Allah staat in de hoogste positie van Mohammeds lafadz, dit betekent duidelijk dat Allah de Allerhoogste is, terwijl Profeet Mohammed Zijn Boodschapper is. In eerste instantie vereiste Allah vijftig keer per dag bidden tot de profeet Mohammed en moslims, niet vijf keer bidden. Toen kwam de profeet Mohammed uit de plaats van God en passeerde de profeet Mozes. Profeet Mozes vroeg hem: "Hoe vaak heeft Allah tot u gebeden?", Antwoordde de profeet Mohammed: "Vijftig keer per dag". Profeet Mozes zei: "Voorwaar, het gebed is zwaar en uw volk is zwak. Keer terug naar uw Heer en vraag dat hij het gebed voor u en voor uw volk verlicht".

Vervolgens keerde de profeet Mohammed terug naar God en smeekte hij om het aantal gebeden te verminderen. Daarna keerde hij terug en ontmoette profeet Mozes. Profeet Mozes zei nog steeds tegen hem zoals voorheen. Vervolgens keerde de profeet Mohammed terug naar God om verlichting te vragen in het aantal gebeden. Dit gaat door totdat God vijf dagelijkse gebeden voor moslims per dag opzegt. Toen ontmoette de profeet Mohammed Mozes opnieuw die zei zoals eerder. Profeet Mohammed zei: "Ik ben teruggekeerd naar mijn Heer en heb gesmeekt totdat ik me voor Hem schaamde. Ik zal dit verzoek niet doen".
De betekenis van de vijfhoekvorm op de Shahada-toren is vijf keer bidden. De torenklok aan weerszijden van de toren bevindt zich op de bovenste verdieping en is groot van formaat, zodat hij van grote afstand te zien is. Mensen die vanuit een plaats ver genoeg willen bidden in de Shahada-moskee, kunnen de tijd berekenen die nodig is om bij de moskee te komen. Met de Lafadz van Allah en Mohammed herinneren ze zich meer over hun verplichting om Allah te aanbidden, en herinneren ze zich de geschiedenis van Isra 'Mi'raj. En natuurlijk heeft iedereen zijn eigen activiteitenprogramma dat met de tijd is afgesteld, dus de torenklok helpt ook iemand om zijn activiteiten op tijd uit te kunnen voeren.
Shahada-torenontwerp is een plek die lessen kan geven en inzicht kan geven aan bezoekers, vooral Isra 'Mi'raj. Dan zal er op de eerste verdieping van de Shahada-toren informatie zijn over de gebeurtenissen van Isra, namelijk de reis van de profeet Mohammed van Mekka naar Baitul Maqdis, en informatie over de gebeurtenissen die de profeet Mohammed in de eerste hemel heeft meegemaakt, zoals bij het ontmoeten van de profeet Adam. Evenzo zal er op elke verdieping informatie zijn over de gebeurtenissen die de Profeet Mohammed heeft meegemaakt in elke hemel (hemel) tot aan de zevende hemel. De profeten die vertrouwd moeten worden waren 25 mensen, waaronder de profeet Mohammed. Vervolgens zal elke torenvloer ook de biografie van de 25 profeten uitleggen, vooral die met betrekking tot de profeet die de profeet Mohammed in elke hemel (hemel) ontmoette. En de in de koran genoemde profeten zullen ook in de toren worden geïnformeerd. Dit is belangrijk om de mensen inzicht te geven. Om naar de volgende verdieping te kunnen gaan, komt er een ladder die zo comfortabel mogelijk is vormgegeven en kunnen bezoekers de informatie goed lezen.
Hopelijk kan het torenontwerp van de Shahada-moskee die deel uitmaakt van het Betterpad-Ray (Benteng Terpadu Raya / Great Integrated Fortress/Geweldig Geïntegreerd Fort) -model inspireren en gerealiseerd worden. Aamiin.








Reference:

·         Mubarakfuri, Syekh Shafiyyur-Rahman, and Haidir, Abdullah (Translator). 2005. Sejarah Hidup dan Perjuangan Rasulullah. Riyadh: Kantor Dakwah dan Bimbingan bagi Pendatang Al-Sulay..

·         Abu Muhammad Abdul Malik bin Hisyam Al-Muafiri. Sirah Nabawiyah Ibnu Hisyam. 2000. Jakarta Timur: Darul Falah.


No comments:

Post a Comment

BETTERPAD-RAY MOCKUP - Materiaal van de muur van de Shahada-moskee (Masjid Syahadat)

"Sorry If There Is A Deficiency / Error In Translation From Indonesian To Related Languages, Because It Only Uses Google Translate"...

Popular posts